
Zorgverleners laten de regie zoveel als mogelijk bij de bewoners.
Werken bij Wonen met autisme
We zijn in gesprek met een zorgaanbieder voor het leveren van de zorg en werken aan een intentie-overeenkomst. We willen niet alleen voor de bewoners een fijn thuis organiseren, we willen er ook aan bijdragen dat werken voor ons nieuwe huis leuk en uitdagend is voor onze zorgprofessionals.
We vinden het belangrijk dat de zorgverlener in samenspel met het bestuur van de stichting investeert in een goede werksfeer, aandacht voor persoonlijke ontwikkeling van medewerkers, een lerende werkomgeving, en fijne contacten tussen de organisatie die de zorg levert en het bestuur van de stichting.
We mikken op een cultuur waarin begeleiders zich bewust zijn van de belangrijke rol die zij spelen bij het creëren van een sociale omgeving waarin de bewoners het beste gedijen. We denken dat het ook motiverend is als je als medewerker weet en ervaart waar je het voor doet. De woonvorm functioneert voor veel bewoners als een sociaalnetwerk dat van groot belang voor hen is, maar wat ze niet zelf kunnen opbouwen. Het is daarom noodzakelijk dat de medewerkers veel op de woning aanwezig zijn. Van medewerkers wordt verwacht dat ze zich steeds in de bewoners proberen te verplaatsen en de bewoners vanuit die houding benaderen. Voor de bewoners is belangrijk dat zij, ook op moeilijke momenten, prettig worden bejegend door medewerkers en dat de medewerkers bekend zijn met ieders bijzondere behoeften op dat vlak. Er is juist daarom ook aandacht nodig voor een goede onderlinge sfeer onder de medewerkers.
We vinden het belangrijk dat de zorgverlener in samenspel met het bestuur van de stichting investeert in een goede werksfeer, aandacht voor persoonlijke ontwikkeling van medewerkers, een lerende werkomgeving, en fijne contacten tussen de organisatie die de zorg levert en het bestuur van de stichting.
We mikken op een cultuur waarin begeleiders zich bewust zijn van de belangrijke rol die zij spelen bij het creëren van een sociale omgeving waarin de bewoners het beste gedijen. We denken dat het ook motiverend is als je als medewerker weet en ervaart waar je het voor doet. De woonvorm functioneert voor veel bewoners als een sociaalnetwerk dat van groot belang voor hen is, maar wat ze niet zelf kunnen opbouwen. Het is daarom noodzakelijk dat de medewerkers veel op de woning aanwezig zijn. Van medewerkers wordt verwacht dat ze zich steeds in de bewoners proberen te verplaatsen en de bewoners vanuit die houding benaderen. Voor de bewoners is belangrijk dat zij, ook op moeilijke momenten, prettig worden bejegend door medewerkers en dat de medewerkers bekend zijn met ieders bijzondere behoeften op dat vlak. Er is juist daarom ook aandacht nodig voor een goede onderlinge sfeer onder de medewerkers.
